Geslaagd Ministerieel bezoek TIM

Op woensdag 20 april bezochten twee Ministeries het initiatief stichting TIM.
Dit unieke TIM-project is aanleiding geweest voor SP- raadslid Marieke Broekmeulen om te pleiten voor ontschotting van zorg-en onderwijsbudgetten. Dit project en de ingediende brief naar aanleiding van genoemde motie had de interesse gewekt van het Ministerie van OCW, en het Ministerie van VWS. Vanwege de uniekheid van dit kleinschalige project bezochten afgevaardigden van de twee genoemde ministeries op woensdag 20 april van 10.00-12.00 de lokatie van TIM. Vanuit het Min OCW was Hester de la Parra aanwezig, en vanuit Min. VWS Paul Crombeen. Vanuit het NSGK (Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind) wasJoke Visser aanwezig. Tevens was aanwezig de heer Toine van Heesch (WSNS-coördinator), EBC-locatieleider de heer Lamber Gevers. Ook Nanneke de Bruijn was vanuit haar functie als Manager Onderwijs Mytylschool Gabriël aanwezig. Vanuit de ambtelijke organisatie waren aanwezig de heren Rovers (afdelingshoofd Welzijn, Zorg, Sport, Onderwijs) en beleidsmedewerker onderwijs Ad Maassen. Astrid Meulenbroek voorzitter van Stichting Tim, en moeder van Tim, was ook aanwezig en lichtte het project inhoudelijk verder toe. De staatssecretaris van OCW heeft eerder toegezegd om samen met de staatssecretaris van VWS te verkennen welke oplossingsmogelijkheden er zijn voor het organiseren en bekostigen van deze zorgklassen. De bevindingen uit dit werkbezoek worden hierbij betrokken.

« Naar overzicht