Brandbrief Den Haag op NOS radio 1

Door de persuitpublicatie vanmorgen van AD journaliste Ellen van Gaalen in het Algemeen Dagblad werd de Nederlandse media goed wakker en werd dit bericht direct opgepikt door de landelijke media. In de brandbrief van wethouders en ouders waarin o.a. is vermeld:  " Omdat de kinderen een leerplichtontheffing hebben, moeten ze van zorggeld rondkomen. Voor onderwijs krijgen de stichtingen geen geld.De ouders en gemeenten Ridderkerk en Schijndel schreven hierover een brandbrief aan de ministeries, waarin ze vragen om betere financiering én een minder harde grens voor de mate waarin gehandicapte kinderen kunnen leren. ,,Het is niet meer van deze tijd om te zeggen dat kinderen niets kunnen leren. Ook kinderen onder die leerplichtgrens kunnen leren lezen.Daar moet geld voor komen,’’ verklaart de Schijndelse wethouder Menno Roozendaal.

Dat was reden voor Radio 1 om vanmiddag rond 15.00 uur met de NOS 1 opnamebus naar EBC Icarus te komen.  " De NOS ging naar stichting Liz, RTL nieuws naar Klas op Wielen in Alkmaar. Kortom volop media aandacht. Rond 16.00 uur zaten Astrid Meulenbroek van stichting TIM, directeur NSGK Ingrid Tuinenburg, docente Melanie Kastelijn en SP raadslid Marieke Broekmeulen in de opnamewagen en waren live op Nederlandse infozender Nederland 1. Later die middag was een strijdbare wethouder Roozendaal live op Nederland 1 te horen.

Luister naar het gehele interview: https://vimeo.com/152625501

« Naar overzicht